Social Media – dlaczego są ważne?
Przedstawiamy 4 powody, dlaczego warto działać w mediach społecznościowych!
- Budowanie wizerunku.
Prowadzisz firmę, ale Twoja marka nie jest rozpoznawalna wśród szerokiego grona odbiorców? A może dopiero startujesz? Facebook czy Instagram to idealnie miejsce na budowanie wizerunku marki. Pokaż, jakie firma ma wartości, w ciekawy sposób przedstaw całą ofertę i daj się zapamiętać.
Prowadzisz sklep zoologiczny? Stwórz grupę w której będą rady dotyczące każdego pupila! Social media to ogromne możliwości wizerunkowe. Pokaż, że masz wiedzę i jesteś profesjonalistą.
- Bieżąca komunikacja.
Możliwość komunikacji z naszymi odbiorcami praktycznie 24h na dobę to aspekt, który powinieneś wykorzystać. Nie bój się zadawać pytań – dowiedz się co lubią twoich klienci, co cenią sobie w twojej marce a co według nich można poprawić. Jest to wiedza, która w przyszłości może bardzo zaowocować dla rozwoju Twojej firmy! Nie bój się odpowiadać na negatywne komentarze – wyjaśniaj, komunikuj się! Chęć poznania potrzeb i wyjście do klienta w interakcje sprawi, że stopniowo będziesz budował pozytywną relację na linii konsument – firma. - Nowi klienci.
Dotarcie do nowych klientów, którzy potencjalnie będą zainteresowani Twoją ofertą jest bardzo trudne. Społeczność Facebooka to ogromna ilość osób – od najmłodszych do najstarszych z różnorodnymi zainteresowaniami. Daje to duże możliwości pozyskania wartościowych leadów, które przełożą się na wzrost sprzedaży. Twoim zadaniem jest dotarcie do takich osób np. poprzez konkurs lub kampanie i skłonienie ich do danej aktywności. Ciekawym rozwiązaniem na pozyskanie nowych klientów są również grupy tematyczne, gdzie wiele osób szuka porady odnośnie danej kwestii. Przykładem może być grupa: ,,Jak urządzić własne mieszkanie – porady i inspiracje’’, na której architekt wnętrz znajdzie osoby, które prawdopodobnie będą zainteresowane skorzystaniem z usługi aranżacji wnętrz. - Precyzyjne targetowanie kampanii.
Szczegółowe dopasowanie kampanii do odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem wejdą w interakcję to ogromny plus Facebooka czy Instagrama. Serwisy te dają możliwość targetowania reklamy uwzględniając takie aspekty jak: wiek, lokalizacja, zamieszkanie, zainteresowanie, remarketing, aktywność na fanpage czy np. rodzaj używanego urządzenia. Ustawienie odpowiedniej konfiguracji zwiększa szanse na efektywną kampanię, która osiągnie wyznaczony wcześniej przez Ciebie cel.Prowadzisz firmę i chciałbyś zacząć działać w Social Mediach, ale nie jesteś pewien czy sobie poradzisz?